بیانیه دبیر کل پنجمین جشنواره بین المللی ستاره های صحنه

بیانیه دبیر کل پنجمین جشنواره بین المللی ستاره های صحنه

بیانیه دبیرکل پنجمین جشنواره بین‌المللی ستاره های صحنه
 
به نام یگانه هنرمند آفرینش
بر فرق آسمان هنر پر بگشادیم و بر گلزار این بوستان قدمی از سر تحسین بنهادیم و بدین بزم، عیار همه خوبان به کف آورده نشستیم و در توبره‌ی تجربه‌ها باهم و بر هم بچشاندیم و پاره‌ای از اندیشه‌ی خوش‌رنگ هنر به تبادل نشستیم و چه نغز است و چه پرمغز تمنای رقیبان، رفیقانه بر این جشن هنر پای نهادیم.
مرحله فینال رقابت حضوری پنجمین جشنواره بین المللی ستاره‌های صحنه، در چهار بخش اصلی رقابتی:مجریان صحنه، استند آپ کمدی، تقلیدصدا و خوانندگان صحنه و بخش ویژه شهید سلیمانی و همچنین،بخش جنبی غیر رقابتی بین المللی مجریان صحنه، طی روزهای بیست ونهم الی سی و یکم تیرماه در سالن خیام دانشگاه ولیعصر(عج)شهر رفسنجان استان کرمان برگزار شد و هنرمندانی از تمام ۳۱ استان ایران و ۱۴ کشور مراکش، یمن، عراق، قرقیزستان،افغانستان،سوریه،هند،فلسطین،بنگلادش،پاکستان،ساحل عاج،نیجریه،ترکیه و لبنان به رقابت و رفاقت پرداختند.
لازم به ذکر است،در سه بخش خوانندگان صحنه،استندآپ کمدی و تقلید صدا، هنرمندان حاضر در مرحله فینال،علاوه بر اجرا در بخش اصلی رقابتی ، در بوستان‌های معلم و جوان شهر رفسنجان و سالن سینما آزادی شهر مس سرچشمه به اجرای مردمی نیز پرداختند.
همچنین طی سه روز برگزاری جشنواره، ۵ کارگاه آموزشی با موضوع های اصول صداسازی در هنر تقلیدصدا،آشنایی با هنر استند آپ کمدی،مبانی گزارشگری ورزشی،اصول شعر و متن خوانی صحیح در اجرا و صحنه هویت ساز، جهت هنرمندان حاضر در جشنواره و دانشجویان وعلاقه مندان شهرستان رفسنجان برگزار شد.
پنجمین جشنواره بین المللی ستاره‌های صحنه را ۱۲ هنرمند پیشکسوت و متخصص در حوزه های مربوط به بخش‌های مختلف جشنواره،قضاوت کردند که هر یک بر اساس بخش‌ها و معیارهای مدنظر در فرم داوری امتیاز خود را با حداکثر ۱۰۰ امتیاز به هرکدام از شرکت‌کنندگان اختصاص دادند که در هر بخش،امتیاز سه نفر داور تخصصی آن، با ضریب ۳ محاسبه گردید.
همزمان با اختتامیه پنجمین جشنواره بین‌المللی ستاره‌های صحنه؛
-تندیس هنرمند صحنه ایثار و شهادت به خانواده شهید رضا پاکزاد،از شهدای هنرمند شهرستان رفسنجان، اهدا شد.
در بخش تجلیل از ستاره های جاودان صحنه:
-تندیس ستاره جاودان صحنه به‌پاس سالها فعالیت ارزشمند هنری در عرصه کمدی سینما،به آقای “پیمان عباسی” اهدا شد.
-تندیس ستاره جاودان صحنه به‌پاس سالها فعالیت ماندگار هنری در عرصه موسیقی به آقایان “اهورا ایمان” و “مهرداد یکتا”اهدا گردید.
-تندیس ستاره جاودان به‌پاس سال‌ها فعالیت ارزشمند هنری در عرصه مجری گری صحنه و تلویزیون به آقای “شاهین بهرام نژاد” تقدیم شد.
-تندیس ستاره جاودان به‌پاس سال‌ها فعالیت ارزشمند هنری در عرصه هنر تقلیدصدا به آقای “علی صدوقی” اهدا گردید.
-تندیس ستاره جاودان به‌پاس سال‌ها فعالیت ارزشمند در مدیریت برگزاری رقابت‌های پنج دوره جشنواره به آقای “شهرام ملکی نیا” اهدا شد.
آراءپنجمین جشنواره بین المللی ستاره‌های صحنه،در بخش‌های مختلف به شرح ذیل اعلام می‌شود:
-در بخش ویژه شهید سلیمانی مجریان صحنه،هیئت داوران، تندیس شهید سلیمانی،لوح تقدیر و مبلغ هشتاد میلیون ریال جایزه نقدی این بخش را به طور مشترک و بدون اولویت به آقايان “محسن صفری” از استان خوزستان، “مصطفی حجتی” از استان کرمان و “مژده مهدویان” از استان سمنان، اهدا نمودند.
-در بخش استندآپ کمدی؛ مقام اول “ابوالفضل عابدخانی ” از استان مرکزی ، مقام دوم “مهرداد جوانمردی” از استان تهران ،مقام سوم “محمدحسین صفری” از استان خراسان رضوی، برگزیده بخش مردمی “افشین ثریا” از استان آذربایجان غربی و همچنین لوح تقدیر ویژه هیئت داوران به “امیرعلی عسکری” از استان تهران به واسطه خلاقیت و نوآوری در اجرا، اهدا شد.
-در بخش خوانندگان صحنه؛ مقام اول “سیدرسول رضوی ” از استان فارس، مقام دوم “علی منوچهری نیا” از استان گلستان، مقام سوم به‌صورت مشترک و بدون اولویت “مهران جعفرپور ” از استان اصفهان و “احسان مرادی” از استان خراسان شمالی و برگزیده مردمی “رامین کریمی” از استان کرمان.
در بخش مجریان صحنه؛ مقام اول “مهرنوش ایران خواه” از استان هرمزگان، مقام دوم “آرش رضوانی” از استان تهران ، مقام سوم به طور مشترک و بدون اولویت”محسن کاهنی” از استان خراسان جنوبی و “احمدرضا جهانی” از استان مازندران.
-در بخش تقلید صدا مقام اول “علی طیبی” از استان فارس، مقام دوم “میلاد محمدی” استان مرکزی ،مقام سوم “محمد چمنی” از استان خراسان شمالی و برگزیده مردمی “حدیث اسماعیلی” از استان کرمان.
لوح تقدیر ویژه شورای سیاستگذاری جشنواره،در بخش جنبی بین المللی مجریان صحنه، به پاس تلاش و ممارست در فراگیری و اشاعه زبان و ادبیات فارسی،به “زینب بوسته” از کشور مراکش،”احمدالجنید” از کشور یمن، “مهدی شیخ عیسی” از کشور سوریه ، “پریا مقصودی” از کشور افغانستان، “آچه میا” از هند، “امل شبیب” از لبنان، “هانا جان” از ترکیه، “عباده امین” از فلسطین ، “ژارکین کالیک آوا” از قرقیزستان، “مریم نقوی” از پاکستان، “راحله اختر” از بنگلادش، “ساخو آدم”از ساحل عاج، “مسعود اببولا یکبنی” از نیجریه، “حسن البیاتی” از عراق اهدا شد.
لازم به ذکر است جوایز جشنواره به‌صورت مجزا در هریک از ۴ بخش رقابتی چهارمین جشنواره بین المللی ستاره‌های صحنه، به شرح زیر می‌باشد:
مقام اول : تندیس ستاره طلایی جشنواره + دیپلم افتخار + هدیه نقدی به مبلغ ۸۰ میلیون ریال.
مقام دوم : لوح تقدیر+ هدیه نقدی به مبلغ ۶۰ میلیون ریال.
مقام سوم : لوح تقدیر+ هدیه نقدی به مبلغ ۵۰ میلیون ریال.
برگزیده مردمی: لوح تقدیر +هدیه نقدی به مبلغ ۵۰ میلیون ریال.
 ضمنا به تمامی ۳۰ مجری،۱۲خواننده ،۱۵ استند آپ کمدین و ۱۰ هنرمند تقلیدصدا راه یافته به مرحله فینال رقابت حضوری جشنواره،لوح تقدیر حضور و مبلغ ده میلیون ریال ورودی ، اهدا شد.
در پایان از هیئت‌ محترم داوران که در نهایت انصاف و عدل حرفه‌ای به قضاوت اجرای هنرمندان پرداختند، تمامی هنرمندان حاضر در جشنواره و عوامل اجرایی که معنا بخش و شورآفرین این رویداد ارزشمند فرهنگی و هنری بوده‌اند و حامیانی که با مال و اعتبارشان به شکوه این رویداد بزرگ افزودند، بویژه،روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان،باشگاه فرهنگی ورزشی مس رفسنجان،دفتر نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی،فرماندار رفسنجان،و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان،کمال قدردانی رادارم.
صمد قربان نژاد
دبیر کل پنجمین جشنواره بین المللی ستاره های
دوم مرداد یکهزار و چهارصدویک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =